Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Gminy Przemęt, od dnia 1 kwietnia 2022 roku można skorzystać z usług Mobilnego Urzędnika. Dzięki programowi Mobilny Urzędnik będzie docierać do osób, które do urzędu dotrzeć nie mogą i będą świadczyć usługę, polegającą na obsłudze Klientów poza siedzibą urzędu.
Z usługi będą mogli skorzystać mieszkańcy Gminy Przemęt, którzy m.in. :
- ukończyli 65 lat;
- posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
- są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się dotarcia do miejsca świadczenia usług.
Zakres spraw jakie m.in. można załatwić w ramach usługi Mobilnego Urzędnika:
- Pomoc przy wypełnianiu wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego,
- wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu w planie zagospodarowania przestrzennego lub/i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz położeniu nieruchomości w obszarze zdegradowanym i obszarze rewitalizacji,
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa,
- Sporządzenie protokołu zawierającego ostatnią wolę spadkodawcy.
Cały katalog spraw, które można załatwić w ramach usługi Mobilnego Urzędnika określa „Regulamin działania Mobilnego Urzędnika w Urzędzie Gminy w Przemęcie”. Jednak
w uzasadnionych przypadkach i na wniosek zainteresowanego może zostać rozszerzony.
Aby skorzystać z obsługi Mobilnego Urzędnika należy dokonać zgłoszenia:
– telefonicznego pod numerem 65 615 69 66,
– mailowego na adres urzad@przemet.pl,
– pocztą na adres: Urząd Gminy Przemęt ul. Jagiellońska 8, 64-234 Przemęt,
– za pośrednictwem osoby trzeciej.
Zgłoszenia będą przyjmowane od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530.
Urząd Gminy w Przemęcie znalazł się wśród 48 gmin w Polsce, które otrzymały największą ilość punktów i trafiły do pilotażowego programu Mobilny Urzędnik. Projekt realizowany jest we współpracy z Fundacją Partycypacji Społecznej.